Tips voor het structureel verspreiden van persberichten

Sinds 2008 heb ik veel tijd en energie gestopt in het bouwen en onderhouden van websites en het hoger krijgen van deze websites in de zoekresultaten van Google.

In deze periode heb ik veel kennis en ervaring opgedaan en deze heb ik samengevoegd in een 7-tal belangrijke tips.

Dit zijn tips waarmee u rekening dient te houden als u structureel persberichten of artikelen (met backlinks) over het internet wilt gaan verspreiden.

1. Gebruik geen teksten van uw eigen website om te verspreiden
Het is belangrijk dat uw eigen website alleen maar unieke teksten bevat. Schrijf speciaal voor het verspreiden van artikelen of persberichten nieuwe teksten.

2. Zorg dat een artikel minimaal 200 woorden bevat
Als u een heel kort artikeltje schrijft en deze verspreid, dan wordt er door de Google minder “waarde” aan toegekend. Mensen zullen natuurlijk wel op de link klikken, maar als u toch bezig bent, zorg er dan ook meteen voor dat Google ook “waarde” aan uw artikel en backlink toekent.

3. Laat uw artikelen of persberichten eventueel door iemand anders schrijven
Indien u geen goede schrijver bent, of het gewoon niet leuk vind om te schrijven, laat uw artikelen dan schrijven door iemand anders. Ik laat zelf ook mijn artikelen door anderen schrijven. Op deze manier kan ik mij bezig houden met het verspreiden van de artikelen. Op het internet zijn veel goede en goedkope tekstschrijvers te vinden. Voor aanbevelingen van tekstschrijvers of advies in het laten schrijven van teksten kunt u mij altijd even mailen.

4. Gebruik verschillende “ankerteksten” voor uw links
De tekst waarvan u een link maakt wordt ook wel de ankertekst genoemd. Zo kunt u bijvoorbeeld van de woorden “bloemen kopen” een link maak naar de website van uw bloemenwinkel. Om het linkprofiel van uw website “natuurlijk” over te laten komen is het belangrijk om te variëren met deze ankerteksten. Varieer in dit voorbeeld bijvoorbeeld met “kopen bloemen”, “rozen kopen”, “bloemen kopen Amsterdam”, “rozen Amsterdam” etc.

5. Plaats links naar meerdere pagina’s op uw website
Plaats niet alleen maar links naar de homepage van uw website, maar ook naar dieper liggende pagina’s. Dus niet alleen naar: www.mijnbloemenwinkel.nl, maar ook naar: www.mijnbloemenwinkel.nl/rozen/ etc.

6. Bouw het aantal artikelen en backlinks rustig maar gestaag uit
U kunt beter de komende 20 weken elke week één artikel of persbericht verspreiden, dan vandaag meteen 20. Op deze manier komt uw bedrijf en website namelijk geregeld onder de aandacht bij mensen die de verschillende websites bezoeken en hiernaast wordt het aantal backlinks naar uw website rustig, maar gestaag uitgebouwd. Verder komt het verspreiden van de artikelen over de tijd “natuurlijker” over op de zoekmachines die ervoor moeten gaan zorgen dat uw website hoger in de zoekresultaten komt.

7. Maak voor uzelf een plan en planning om artikelen te verspreiden
Een goed plan is het halve werk! Om te voorkomen dat u de ene week meerdere persberichten verspreid en de volgende paar weken weer helemaal geen één, is het verstandig om (bijvoorbeeld) wekelijks voor uzelf een reminder te maken om een persbericht of artikel te verspreiden.
Zo kunt u bijvoorbeeld 10 artikelen laten schrijven door een tekstschrijver en deze in de komende 10 weken op 10 verschillende websites plaatsen. Als u dit plan uitvoert, dan hebt u na 10 weken, op 10 verschillende websites, 100 verschillende artikelen of persberichten staan. Indien u 2 linkjes per artikel plaatst betekent dit zelfs 200 backlinks naar uw website!

Dit zijn natuurlijk hartstikke mooie aantallen en u kunt zich wel voorstellen dat dit een mooie bijdrage levert aan de bezoekers naar uw website en de vindbaarheid van uw website op het internet.

Extra tip: Gebruik ARTICULUS.nl
Om het verspreiden van persberichten en artikelen sneller en makkelijker te maken heb ik ARTICULUS.nl opgezet. Lees er meer over op de homepage: ARTICULUS.nl.

Indien u nog een vraag of opmerkingen heeft, dan kunt u contact met mij opnemen via het contactformulier.

Gr,
Marcel

Reacties zijn gesloten.