Studie bewijst dat 53% van de organische zoekklikken naar de eerste link gaan

Is het belangrijk om op de eerste plaats te staan? Volgens Compete.com in zoekmachines optimalisatie en marketing alvast wel, daar is het het verschil tussen de eerste en de tweede plaats significant.

Het laatste onderzoek naar miljoenen data uit consumenten zoekmachine resultaten van 2011 hebben enkele relevante conclusies opgeleverd. Uit het onderzoek blijkt dat 85% van de geregistreerde zoeklinks organisch zijn en 15% betalend. En In het algemeen hebben 55% van de zoekmachines advertenties.

Wanneer het op de organische klikken aankomt dan gaat 53% daarvan naar het eerste resultaat, het tweede resultaat krijgt slecht 15% en het derde moet het stellen me 9%. Hoe langer je ranking, hoe lager het aantal klikken dat je zal krijgen.

De Compete analisten adviseren “Aangezien de meerderheid van de geregistreerde links in zoekmachines organisch zijn, en de meerderheid van de klikken naar het eerste resultaat gaan, wordt het belangrijk dat merk strategieën de rankpositie voortdurend in de gaten houden.”

Betalende linkregistraties doen het beter aan de top, en niet enkel de eerste positie. De volledige top sectie van de pagina scoort goed.

De Compete studie toont aan dat 61% van de betalende registraties vertoont wordt in de rechter kolom en dat die advertenties slecht 13% van de klikken krijgt. Wanneer je dan toch in die rechterkolom belandt moet je ervoor zorgen dat je die eerste positie inpalmt, die zal toch nog een 4% klikken opleveren.

Deze resultaten blijven in vergelijking met de resultaten aan de pagina top pover. De derde en laatste positie aan de top krijgt nog een 9 % van de klikken. De eerste positie wordt dan weer overspoeld met 59% van de klikken. Het is dus duidelijk dat de top van de pagina en gegeerde positie is onder de zoekresultaten.

Nog een paar leuke weetje die bovenkomen in deze studie:

• 24% van de advertenties in zoekmachines bevinden zich aan de top en zijn goed voor 85% van de klikken.

• 15% van de advertenties verschijnen in de rechter kolom van de pagina en krijgen slecht 2% van het totaal aantal klikken

• Aan het einde van de pagina maakt het niet meer uit of je nu laatst of voorlaatst staat. beide posities zijn goed voor 1% van de klikken.

Compete adviseert dat: “Er is een strategische oorlog aan de gang binnen zoekmachines en het resultaat kan dramatische gevolgen hebben. Het is belangrijk dat de organisaties voor ogen houden dat het geld en tijd dat gespendeerd wordt aan zoekmachine advertenties ook iets oplevert. Een blinde strijd voeren is nooit goed.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten met de tags , . Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.