De trends van 2018 op de huizenmarkt

Wat een verandering hebben we kunnen meemaken op de huizenmarkt. Van een compleet ingestorte industrie naar een bruisend en florerend bestaan. Waar je tien jaar geleden nog veel verlies leed bij de verkoop van je huis, maak je nu juist bakken met winst. En makelaars spelen hier natuurlijk maar al te graag op in. Zo was er pas een open dag in een woning in Rotterdam Noord. Het was hier ongelofelijk druk, want heel veel mensen willen graag een woning in deze stad aan de Maas bemachtigen. Maar uiteindelijk werd de verkoopprijs met 40.000 euro overboden. Dat krijg je als de vraag het aanbod overstijgt. Maar welke trends vallen op dit jaar? Wij geven jou de trend van 2018.

 

  1. De verkoop op sociale media

Door de enorme groei van sociale media, is de verkoop van allerlei spullen via deze platformen enorm gestegen. Op Facebook en Instagram kan je eigenlijk voor alles wel terecht. En dus ook voor huizen. Mensen proberen hun huis te verkopen op een sociaal media platform om zo de kosten van een makelaar te ontzeilen. Dit scheelt zeker geld, maar zorgt ook vaak voor problemen. Mensen weten namelijk niet met welke juridische en bouwtechnische punten ze rekening moeten houden. Een makelaar daarentegen is volledig op de hoogte van wat er geregeld moet worden tijdens de verkoop van een huis. Het inhuren van een makelaar mag dan geld kosten tijdens de verkoop, maar bespaart een hele hoop kosten achteraf.

 

  1. Mensen knappen graag hun huis op

Terwijl het steeds aantrekkelijker wordt om je huis te verkopen, je kan immers veel winst maken, kiezen ook veel mensen voor een verbouwing. Ze zijn nog heel tevreden over de ligging van hun huis of hebben geen zin om te verhuizen, maar ze zijn niet meer helemaal blij met hun huidige woning. Veel mensen kiezen dan voor rietwerk van Van den Bergh rietdekkers. Mensen zijn dan weer blij met hun huis.

Dit bericht is geplaatst in Huis, Tuin en Keuken. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.