De QR code

Waar we eerst niet eens wisten wat een QR code was, zien we deze nu overal: in tijdschriften, op flyers, wanneer je iets wilt bestellen en op producten. Inmiddels weet dan ook iedereen waarschijnlijk wel wat een QR code is en wat je hiermee kan. Het is een soort van barcode die je met je telefoon kunt scannen. Alhoewel deze code pas sinds de laatste jaren populair is, bestaat hij al sinds 1994. Dit artikel omschrijft de werking van de QR code.

Laten we beginnen bij de naam, QR staat voor Quick Response. De voornaamste toepassing van zo’n QR code is ‘coding and marking’. Deze code werkt eigenlijk exact zoals een barcode. Het grote voordeel van de QR code is echter dat er bij het aanmaken van een QR code kan worden besloten wat de uitkomst moet zijn wanneer iemand deze code scant. In andere woorden: de maker van deze code kiest er van tevoren voor waar deze code naar moet leiden. Dit kunnen dingen zijn als domeinnamen, een URL, informatie, notities, contactgegevens of socialmediakanalen als twitter of Instagram. Omdat er zo veel diverse uitkomsten mogelijk zijn is het gebruik van een QR code erg populair binnen de marketing. Je kunt op deze manier potentiële klanten gemakkelijk kennis laten maken met jouw product of dienst.

Een QR code printer plaatst de QR code op een product, reclamepaneel, tijdschrift of iets anders. Deze kan ook in plaats van fysiek, online verspreid worden. Dit is handig, omdat mensen de code dan achteraf met hun telefoon of tablet kunnen scannen. Het enige wat zij hiervoor hoeven te doen is het downloaden van een applicatie welke de code kan lezen. Na het scannen van deze code leidt de code je gelijk door naar de desbetreffende pagina.

Ben je geïnteresseerd in coderen en andere codeersystemen? Neem dan voor meer informatie gauw een kijkje op de website www.KBA-metronic.nl.

Dit bericht is geplaatst in Persberichten. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.